Mi a tartalommarketing, és miért kellene mindenkinek ismernie

Tartalommarketing – ha még nem hallotta ezt a szót, akkor nagyon hamar hallani fog róla. Valószínűleg már úgy is megvalósítja ezt a technológiát, hogy nem is tudja. A tartalommarketing valójában az internetes marketing fejlődésének fő áramlata lett.

Bakó Krisztián online marketing specialistát kérdeztük, mi tehát a tartalommarketing?

A tartalommarketing olyan marketing technológia, amellyel lekérhető tartalmak hozhatók létre és terjeszthetők a célközönség vonzása érdekében. A technológia feladata, hogy a fogyasztókat célzott cselekvésekre ösztönözze, bevonja a konverziós forgatókönyvbe.

A tartalommarketing olyan információt nyújt, amelyet potenciális vásárlója a megfelelő időben és megfelelő helyen kap.

  • Jó árai vannak? De az ügyfeled nem is tud róla!
  • Gondolja, hogy valódi versenyelőnyöd van? De az ügyfelei nem is tud róla!
  • Ön szerint termékei és szolgáltatásai a legjobbak a piacon? De ügyfele még a létezéséről sincs tisztában!
  • Minden, amit ügyfele az interneten keres, információ. A megfelelő információ, amelyet megfelelő csatornákon terjesztenek, a tartalommarketing lényege.

Most, hogy világosabb lett a tartalommarketing definíciója, lássunk egy példát.

Ön egy terméket árul. Az oldalad szó szerint könyörög a látogatónak: nos, vásárolj és-és-és-és! A tartalommarketing technológiák alapvetően különböznek ettől.

Vesszük a termékét és a versenytársak termékeit, és áttekintést adunk a „ Miért jobb a terméke” témában. Hagyjuk, hogy a fogyasztó maga dönthessen – melyik terméket választja, és ennek a választásnak az Ön javára kell válnia. A  terméke valóban a legjobb a piacon? És ami a legfontosabb: sok ilyen áttekintésnek kell lennie. Pontosabban – sokat. Pontosabban – nagyon, nagyon.

Bakó Krisztián marketing

Bakó Krisztián marketing

A tartalommarketing fő előnyei:

  • Közvetett értékesítés a közönség által igényelt tartalom révén.
  • A tartalommarketing nem közvetlenül célozza meg a márkát, de felismerhetővé teszi.
  • A márka promóciója kisebb költségvetést igényel, mint a klasszikus hirdetési módszerek.
  • A keresőmotorok eredményei javulnak. Szeretik a természetes kapcsolatokat!
  • A keresés forgalma növekszik a növekedés miatt – végül is a tartalommarketing az új anyagok számának folyamatos növekedését jelenti a webhelyen, ami azt jelenti, hogy a hirdetett kérelmek száma növekszik.
  • Megerősödik cége vagy márkája tekintélye, a minőségi tartalom létrehozása szakértővé teszi mind a fogyasztó, mind a versenytársak szemében.
  • A tartalommarketing természetes! Ez nem jelent nyomást a keresőmotorokra a seo linkek miatt. Ez azt jelenti, hogy hosszú távon pontosan erre lesz kereslet a keresők számára.

Mint láthatja, van néhány plusz. A tartalommarketing bizalmat, hitelességet teremt, ami viszont tönkreteszi a kliens “ellenállását”. A szükséges információk azoknak az előnyöknek a leírása, amelyeket az ügyfél egy adott terméktől vagy szolgáltatástól kap. A tartalom “szabályoz” az interneten, mert a fogyasztók olyan információkat keresnek, amelyek megoldhatják problémáikat.

A hagyományos online hirdetések hanyatlása?

De miért?! Miért hirtelen a “jó öreg” keresőoptimalizálás (amely a linktömeg megvásárlására épül) gyorsan háttérbe szorul?

  • Az interneten a kulcsoklinkek bevitelének “klasszikus” sémája teljes kudarc. A keresőmotorok megtanulták felismerni a durva SEO trükköket, és most a SERP manipulátorok egy törött vályúnál ülnek. A klasszikus SEO útvonal az exponenciálisan növekvő linképítési költségvetés. És ez az út a sehova.
  • Az embereknek nem hülye árukra van szükségük, hanem olyan információkra, amelyekben megbízhatnak. Kiderült, hogy a fogyasztók okosabbak, mint azt korábban gondolták. Nem kell eladniuk – tájékoztatni kell őket az előnyökről, és lehetőséget kell adni arra, hogy maguk dönthessenek.
  • A tartalommarketing akkor is nyer, ha összehasonlítjuk a kontextuális hirdetésekkel. A kontextuális reklám közvetlen cselekvési reklám. A tartalommarketing fokozatosan és hosszú ideig működik.

A szokásos értelemben vett reklám egy kissé feszített üzenet, a fogyasztóval való kétirányú kommunikáció nélkül. Impozáns, nem mondja el a lényeget.

Ami a tartalommarketinget illeti, célja valójában nem az áruk/termékek vagy szolgáltatások értékesítése (ez fontos, de nem az előtérben), hanem a klienssel való kapcsolatok kialakítása. Először is bizalmas. A munkát úgy kell megszervezni, hogy az emberek ismerjenek és bízzanak vállalkozásában ahhoz, hogy üzletet kezdeményezzenek, vagy megválasszák az árut és a szolgáltatásokat.

 

Az információ terjesztésének csatornái

 

A tartalommarketing fő fegyvere és eszköze az információ és csak az információ. De – fontos kiegészítő – minőségi információ. Az első és a megoldandó fő feladat az oldal kitűnő minőségű tartalommal való feltöltése, de ne feledje, hogy nem csak egyszer, hanem folyamatosan írnia kell. Miután elindult a tartalommarketing útján, többé nem hagyhatja abba.

A második lépés a megfelelő helyek kiválasztása az információk közzétételéhez, és az átadás csatornáinak átgondolása. A tartalmi stratégiához a következő terjesztési csatornákat helyezzük előtérbe:

  • keresőmotorok, természetes keresési eredmények;
  • kontextuális hirdetési rendszerek;
  • Direct Mail (vállalati levelezőlista karbantartása a témában);
  • Közösségi média (saját csoportok és hivatalos oldalak karbantartása és más csoportok használata csatornákként az információk terjesztéséhez);
  • speciális online publikációk az Ön témájáról (és a tartalommarketingről – ezek cikkek lesznek, nem pedig “média”);
  • blogoszféra (saját vállalati blog fenntartása és a legjobb bloggerek vonzása az információk terjesztésére).

Tegyen közzé cikkeket tematikus blogokon, hozzon létre tartalmi levelezőlistát a felhasználók számára, keresse fel a közösségi hálózatokat, növelje a márkaismertséget és növelje a közönség hűségét a cége iránt.

Először is gondolkodjon el a webhely forgalmának népszerűsítéséről (tehát egy széles szemantikai alapban). Nincs értelme más befolyásoló csatornákat használni, amíg meg nem oldotta a természetes keresési forgalom vonzásának problémáját. És itt fog nagy támogatást nyújtani a tartalommarketing. Kiváló minőségű, érdekes célközönség online terjesztése az egyetlen módja annak, hogy növelje a webhelyére mutató természetes linkek számát.

Mert működik

Sikeres példák a tartalommarketingre? Ők vannak, és sok van belőlük.

Gyakorlatunkban az egyik első a Kreatív Inas marketingügynökség volt – magas színvonalú szolgáltatás leírásokra és az új marketing megoldások szuperinformatív áttekintésére támaszkodtak. Éppen ezért az oldaluk forgalma naponta több száz emberre nőtt. Az emberek nem csak vásárolni jöttek (és nem is annyira), hanem azért, hogy megtalálják a szükséges információkat. Örültünk, hogy részt vehettünk ebben.

Mi lehet megbízhatóbb, mint egy bizalmi kapcsolat?

A tartalommarketinget ma már óriási multinacionális vállalatok, kisvállalkozások, sőt egyetlen üzletemberek is használják. Csak azért teszik, mert a tartalommarketing működik.

A tartalommarketing akkor a leghatékonyabb, ha az átlagember ezer hirdetést és ajánlatot kap naponta. A tartalommarketing miatt az ember megáll, olvas, gondolkodik, választ és vásárol.

Igen, valóban lehetséges – hozzon létre egy marketingstratégiát, amely segít kapcsolatot teremteni ügyfeleivel!

Tehát, ha érdekel a tartalommarketing, a marketing új fejleményei, akkor segítünk egy üzleti stratégia felépítésében az új ügyfelek vonzása érdekében.

Bakó Krisztián social media specialista írása