Kft. alapítási tanácsok

Minden esetben kötelező iratok kft. alapítás esetén a tagok és az ügyvezető igazgató személyi igazolványa esetleg a jogosítványa. Ez utóbbi évekkel ezelőtt elképzelhetetlen volt, de mára már lehetséges. Ezen kívül lakcímigazolvány és az adókártya is kell. Egy ingatlan is szükséges, ami a cég székhelye lesz, ez nem muszáj, saját tulajdonban legyen. Ha saját, akkor frissen kért tulajdoni lap szükséges, ha nem saját tulajdon, akkor a tulajdonos hozzájáruló nyilatkozata szükséges. Ennek megszerzése adott esetekben nem könnyű.
A legfontosabb okirat egy kft. alapítás esetén a társasági szerződés és az alapító okirat. Ebben szerepel a cég neve, a székhelye és a törzstőke mértéke is. Továbbá benne vannak azok a tevékenységi körök is, amelyeket a cég folytat. Ezek általában a jogszabályban pontosan meghatározott és rögzített tevékenységek. Apró módosítások minden évben vannak, tehát minden esetben egy ügyvéddel konzultáljunk, aki pontos felvilágosítást tud adni. Egyébként sem árt egy szakember tanácsa, aki ebben már profi, mert a felesleges pénzkidobástól megkímél.
A legfontosabb dolog a kft. alapítás esetében a cégnév kiválasztása. Olyan nevet kell választani, egyrészt jól csengjen másrészt nem szabad megegyeznie egy másik cégnek a nevével. A Cégbíróság rögzíti azokat a neveket, amelyek már foglaltak. Általában három nevet is kérnek alapításkor, valamelyik ezek közül biztosan megfelel. Ha nem figyelünk erre a részletre, akkor megtörténhetik, hogy a bíróság visszadobja az iratainkat és akkor kezdődik, minden előröl. Arra is külön figyelni kell, hogy ha egy cég más forma alatt működik, még abban az esetben is más nevet kell választanunk.
Bár még tart a válság a kft. alapítási kedv alig csökkent. A törzstőke követelmények csökkentek és emiatt sokan gondolják úgy, hogy megélhetésük egyik forrása egy saját cég lehet. Ráadásul a törzstöke összegét sem rögtön alapításkor kell befizetni, hanem ráér egy éven belül, tehát akár a kitermelt egyéves profitból is. Akár egy személyben is alapíthatunk céget, ebben az esetben alig százezer forintra van szükségünk és teljesen más számviteli törvények tartóznak ránk ebben az esetben, mert csak nagyobb bevétel esetében szükséges könyvelő alkalmazása.

Vélemény, hozzászólás?